Miten saada kilo lihasta lisää 4 kuukaudessa

6211 näyttökertaa

Käväsin tuossa kehonkoostumusmittauksessa ja olen iloisesti yllättynyt tuloksista lihaskasvun suhteen!

Tosiaan, viime vuonna dieetin päätyttyä kävin mittauttamassa kehonkoostumukseni Inbody 720 -laitteessa. Silloinkin tulokset yllättivät positiivisesti, sillä oletin rasvaprosenttini olevan korkeampi mitä mittari näytti. 

Kävin myös 2009 samaisessa laitteessa ja nyt minulla on pidemmän ajanjakson tuloksia.

2009 kehonpaino oli 82,5 kiloa ja rasvat 11,6%

2015 syyskuussa lukemat olivat 85,3 kiloa eloapaino ja rasvat 10,8%

Nyt helmikuussa 2016 mitatut tulokset 86.5 kiloa elopainoa ja rasvaprosentti 10.4%

Fitnessindeksi 2009 oli 98 pistettä, 2015 102 pistettä ja nyt 2016 alkuvuodesta 103. Tärkeimpänä muutoksena voidaan katsoa 800 gramman verran lisää lihasta noin 4 kuukaudessa! 

Erno Polus selittää tällä videolla tarkemmin https://youtu.be/cQzF1NJXPiM?t=328 tuloksista! 

Fatka on se, että rasva on vähentynyt ja lihasmassa on lisääntynyt!

Erno Polus, Aktivointi.fi

No mitä olen tuon ajan tehnyt, jotta tällainen positiivinen kehitys on saatu aikaiseksi:

  • Heti dieetin jälkeen en nostanut kaloreita mihinkään (oli koko dieetin samat kalorit)
  • Rakensin itselleni uuden treeniohjelman, jossa panostettiin heikkoihin lihasryhmiin
  • Intensiivinen treenikausi kesti n. 3kk syyskuusta joulukuuhun, jonka jälkeen vähän himmasin vauhtia 
  • Treeniohjelmat sisälsivät myös yhden voimapainotteisen viikon

Toisin sanoen en tehnyt radikaaleja bulkkauskausia, vaan jatkoin samaa terveellistä ruokavaliota. Keskityin todella paljon heikkoihin lihasryhmiin, eli tuossa kierrossa ne olivat rinta, takareidet ja olkapäät. Voimaviikon ottaminen ohjelmaan oli aluksi pelottavaa, mutta pikkuhiljaa siihen tottui. Parhaimmat setit olivat kyykky 180kgx6 ja penkki 145x6x3:

Nyt voin sanoa, että mukava jatkaa samalla tyylillä bodailua, jossa ei aivan hirveitä sikabulkkeja tarvita, eikä myöskään jatkuvaa äly pois -treeniä. Ja se että keskitytään ennen kaikkea heikkojen lihasryhmien kasvattamiseen, eikä ajatella vain "perusmassan" saantia. Näillä eväillä uskon homman jatkuvan ihan positiivisesti tähänkin vuoteen!

Aloitin muuten uuden Youtube-tilin, jossa lähinnä omia juttujani. Minua on aina kiinnostanut Tubettaa pelaamisesta, hauskoista asioista ja muusta, joten tästäpä se sitten lähtee! Koska en vielä tiedä mikä immeisiä kiinnostaa, niin mitään sen suurempia konsepteja ja suunnitelmia ei vielä kanavan suhteen ole. Omalla tyylillä ja omaan tahtiin!

Nykäisin myös pystyyn muutamat yhteistyöt, joten lukaise toki tämä sivu ja harkitse auttavasi http://www.jukkanyyssola.fi/tue-urheilijaa :) 

Tässä muutamia poimintoja, pilke silmäkulmassa toki ;)