Toinen kuntochecki Kesäksi kuntoon -projektissa

2293 näyttökertaa

Kaksi viikkoa on täynnä! Sen lisäks että kuvasimme Jari Leskisen kanssa magean selkätreenivideon, niin otimme myös pakolliset poset ja katsastimme missä mennään dieettikuntoni suhteen!

Video penkkipunnerrus.fi:ssä! 

Paukutimme Jarin kanssa yhteistreenissä selkää ja tuohon pumppiin oli mukava ottaa poset, koska selkä nimenomaan laahaa minulla jäljessä muihin lihasryhmiin nähden. Nyt kylläkin näytti täydeltä ja yllättävänkin isolta, vaikka vyötäröllä ja alaselässä on vielä roppakaupalla poltettavaa (damn you Ben&Jerry, damn you to hell!).

Poset eivät valehtele, mutta halusinkin ottaa nämä kvuat nyt muistoksi, jotta transformaatio semikierästä kireäksi on (toivottavasti) mahdollisimman suuri.

Dieetti on lähtenyt myös toiselle viikolle hyvin käyntiin.

Maanantaina ja torstaina oli aamuaerobinen ja viikon intervalli pitänee tehdä sunnuntaina, koska lauantain kisapäivä katkaisee hieman rutiineja. Treeni on kulkenut ihan normaalisti, ehkä vähän olen yrittänyt nostaa tehoja treenissä ihan rasvan poltonkin takia.

Hieman päänvaivaa on tullut tuosta vasemman käden forkusta, joka on tulehtunut. Ilmeisesti se meni juntturaan Vatasen kyykyistä ja vieläkin se vaivaa. Tulehduskipulääkkeet, burana siis, ei tunnu auttavan.

Selkä tuntuu todella hermottuvan nyt aivan eri tavalla kuin koskaan ennen ja se näkyi poseissakin. Olen kyllä hieman keksinyt siihen lääkkeenkin.

Teen joka treenin (tai ainakin joka toisen) loppuun 10 minuuttia selkäliikkeitä hyvin pienillä painoilla harjoitellen vuorotellen venyttävää ja supistavaa osaa liikettä. Käyn tulevalla videolla tätäkin vähän läpi, eli olen porrastanut selän liikuttamisen kahteen vaiheeseen, jotta varmasti oikea osa selkää tekee töitä.

Ensin vien latsit esijännitykseen ja sen jälkeen supistan latsit yhteen. Tämä melko tylsäkin ja monotoninen liike ihan vain hermotusta hakien on tuntunut tuovan tehoa, kontrollia ja tuntumaan varsinaisiin selkäpäiviin, kuten nyt Jarin kanssa huomasinkin. Kuormat olivat pikkusen isommat kuin omissa treeneissäni, mutta silti tuntuma oli hyvä.

Myöskin Mayorsin luottohierojan Ernon hieronta ja hoito on ollut suureksi avuksi. Ilman liikkuvia latseja on mahdotonta posettaa leveää selkää kunnolla!

Jalkatreenejä olen hieman pelännyt, en kylläkään tiedä miksi, mutta nekin on mennyt hyvin perille. Teen yhä korkean volyymin jalkatreenejä, koska se on vain osoittautunut parhaaksi tavaksi pistää etureidet aivan kammottaville domseille ilman nivelkipuja.

Rullailen myös aktiivisesti iltaisin ja erityisesti takareisiä sekä pohkeita. Huomaan, että tuo rullailu on vähän irroittanut kierää takareittä kalvostaan ja välillä sen oikein tuntee kävellessä. Selvästi kireä lihaskalvo on todellinen haitta lihaskasvulle, palautumiselle ja ties mille!

Kuinkahan moni meistä tahkoaa aivan sairaita treenejä lihakselle, joka ei vain VOI kasvaa kalvostaan isommaksi. Broscienceä, mutta dieetillä teen kaiken mahdollisen kroppani eteen.

Eipä tässä muuta. Lauantaina nähdään messualueella Kultsalla!