Jukan kanssa lenkillä - Jakso 4

4882 näyttökertaa

Pientä päivitystä tännekin. Dietti jatkuu viikolle 3 ja meno on kova!

En voisi olla tyytyväisempi diettiini, sillä syömiset ovat menneet hyvin eikä niistä ole ollut juuri lainkaan pään vaivaa. Ruoka maistuu hyvin, mitään ei tarvitse väkisin syödä eikä oikeastaan ole nälkäkään. Makrot ovat sellaiset, että näköjään oma kroppani tykkää tästä. Protskut ovat aika korkealla, mutta hiilaria ja rasvaa on ihan riittävästi. Joskus kokeilin VHH-diettiä ja se ei toiminut minulla lainkaan. Itseasiassa satuin salilla puhumaan ko. asiasta erään fitnesskilpailijanaisen kanssa, joka mainitsi hakanneensa vuosikausia päätä seinään syömällä vähän hiilareita. Sehän ei toiminut ollenkaan, kunto ei edennyt ja pää oli jumissa.

Miettikää omalle kohdallekin onko jokin trendidietti oikea valinta. Jos voitte paremmin, energiaa riittää ja ajatus juoksee hiilareiden ansiosta, niin älkää alkako säätämään protskudiettejä turhaan. 

Huomasin myös, että vatsan toiminta on parantunut huomasti. Tosin tähän saattaa vaikuttaa se, että lopetin maidon juomisen kahvissa ja vähensin maitotuotteita yleisesti. Lopetin myös kokonaan virvoitusjuomien juomisen. Juon vain vettä 3-4 litraa päivässä, joskus enemmänkin.

Kroppakin palautuu treeneistä suhteellisen hyvin, mutta huoltoa en silti ole unohtanut. Venyttelen ainakin kerran viikossa koko kropan ja rullailen jalkoja silloin tälllöin. Käyn myös noin kahden-kolmen viikon välein hieronnassa Mayorsilla Erno-hierojalla, jota voin suositella kaikille muillekin! Hyvät moovsit, syvältä mennään ja keskitytään myös ongelmakohtiin jos erikseen mainitsee siitä!

Itselläni kiristyminen tapahtuu heti jaloista ja yläkropasta. Sen takia tuo aloituskuva habasta (jota on btw vahvasti filttreröity) näyttää epärealistiselta, sillä diettiä on vedetty vasta pari viikoa. Koknaisuudessa on vielä aivan valtavasti poltettavaa. Vatsassa ja alaselässä on yhä se helvetin "iskäkerrostuma". Ne vuosien "viini-illat" näkyvät kivuliaan karvaasti juuri siellä, josta sen rasvan haluaisi ensiksi alkavan palaa. Periksi ei kuitenkaan anneta, vaan ihan ohjeiden mukaan vedetään tämä dietti "loppuun". Mitään deadlineahan ei oikeasti ole, vaan fiiliksen mukaan vaikka jatketaan. 

Treenaaminen maistuu helvetin hyvin! Mayors on siitä mukava sali, että tutut tsemppaavat tuon tuostakin painamaan. Heinäsen Markus on useasti tullut spottailemaan liikkeitä ja ihan suoranaisesti pistänyt minut tekemään yli oman mukavuualueeni. Mm. eilisessä jalkatreenissä teimme jalkaprässissä viimeisenä liikkeenä aivan uskomattoman pirullisen liikkeen, jossa jalat ovat levällään, vain jalan ulkosyrjä koskettaa levyä ja kelkka viedään aivan pohjaan. Pohjassa pito ja sitten puristellaan ylös. Liike ottaa polttavasti reiden ulkosyrjiin, mutta oikeasti nivuset koki sellaisen kyydin, että olen kävellyt kuin vanha ukko joka paikkaan. 

Vielä treeniohjelmani on hakusessa, sillä haluaisin siihenkin pientä uudistusta. Ehkäpä saan erään gurun katsomaan sitä tässä lähiaikoina. Itseasiassa pelkään jo minkälaista volyymiä sieltä tulee erikoistekniikoineen, saatte arvava kenestä on kysymys. ;)

Jatketaan siis tästä eteenpäin. Kolme aerobista viikkoon ja samat kalorit! Ei hötkyillä! Tsekkaa vielä se lenkkivideo alta:

Instagram: Termis2

Instagram