Mieliala virkeäksi hetkessä

5077 näyttökertaa

Viikonloppu meni hieman muissa merkeissä, sillä tosiaan Remedy-bileet perjantaina otti oman veronsa lauantain heräämisestä ja lauantaina meni koko päivä Mikan videota tehdessä. Sunnuntaina olikin kivaa tekemistä, josta lisää tässä "lifestyle" -postauksessa. Blogin lopussa vinkki sinulle, joka istua möllötät sohvalla joka ilta!

Olen vieläkin hieman uuvuksissa Mikan videoon menneestä ajasta. Päivittelin töissä, että "helvetti soikoon, joka kerta kun päätän, että nyt video menee nopeasti purkkiin ja Tubeen, niin vielä kolmen aikaan yöllä valvotaan poistamassa copyright-claimeja videoilta".

Ja tosiaan näinhän siinä meni taas. Puoli neljä nukkumaan ja aamuysiltä ylös viimeistelemään muu oheismatsku blogeineen ja kuvineen sekä julkaisut joka somekanavaan. Kun haluaa ihan tip top -ammattilaismeininkiä, niin jokainen asia on syytä tehdä kunnolla, eikä jätä onnistumista jonkin pikkujutun varaan. Jopa ihan julkaisuajankohtakin on tärkeä, jos haluaa näkyvyyttä mahdollisimman paljon!

Joku kysyi forumilla minulta, että panostinko enemmän Mikan videoon kuin yleensä? Vastailin tähän malliin:

Kyllä panostin ja tässä tapauksessa se tarkoitti, että kun huomaan leikepöydällä että "hei, tässä on hyviä kuvakulmia, kikkailenpa tuohon tuon ja tuon jutun, synkkaan musiikin kanssa ja lisään välähdyksen". Siinä sitten helposti huomaa viilansa jotain pientä nyanssia 10 minuuttia, joka on ehkä muutaman sekuntia videolla. 

 

Paljon aikaa vie puheiden kuunteleminen ja turhien "öö" -juttujen ja änkytysten poistaminen. Joskus jopa poistan kokonaisia stooreja (tai omia turhia letkautuksia), jos ei oikein sovi tilanteeseen tai on saman toistoa.

 

Kuvatessa ongelmaksi syntyy, että mitään ei ole suunniteltu etukäteen, vaan eri kuvakulmat pitää keksiä lennosta. Videolla näkyvät otokset, jossa kuvaan ensin Mikaa edestä, sitten takaa ja sitten eri kulmasta kasvoja, on "nähtävä" paikan päällä. Eli kuvakäsikirjoitus on vain päässä.

Tähän kun lisää kasvaneen tietotaidon ja kunnianhimon tehdä aina parempaa jälkeä, niin videoiden tekeminen menee ihan työstä! Suosittelen kuitenkin kaikkia kokeilemaan sitä ja kuvaamaan treenivideoita tai muuta videomatskua. Videot ja ihmisten tekeminen siinä on huimasti kasvussa ja voitte vaikka sattumalta iskeä kultasuoneen aiheen keksiessänne!

*

Ulkoilma virkistää

Ehdin jo päivitellä Instaan seuraavan jutun:

 

Olen itse vähän (enkä niin vähääkään) sohvaperuna, joka tykkää mieluummin jäädä kotiin kuin lähteä ulos. Dieetti, raskas työ, pitkä päivä ja salirutiinit helposti vetävät meidät väsyneeksi ja ne muutamat vapaat minuutit illasta vietetään sohvalla lojuen. 

Tähän rutiiniin on hyvä tehdä muutos ja käydä vaikka kävelyllä salisafkan jälkeen. Jo ulos lähteminen muissa merkeissä kuin töihin, salille tai kauppaan mentäessä, on henkisesti vapauttavaa. Kun otat ensi askeleet, niin huomaat väsymyksen kadonneen ja mielialan virkistyvän. 

"Seinähulluus" on todellista ja itse koin sen pahimmillaan heinäkuussa, kun omaa dieettiä oli 10 viikkoa takana, parisuhdejuttuja ja paska kesä. Silloin möllötin uudessa kämpässä valkoisia seiniä tuijottaen enkä nauttinut mistään. Tuollaiseen olotilaan kun joutuu, niin masennustauti on hyvin lähellä! Lähde siis ulos, satoi tai paistoi, niin mieliala paranee. 

*

Piknik arjen rutiineja rikkomaan

Rikoimme vähän rutiineja viikonloppuna ja lähdimme scouttaamaan lähiseudun mestoja. Ihan kämpän vierestä löytyi upea luotomainen saari nimeltä Sisä-Hattu. Saarelle pääsee vain pientä maankaistaletta pitkin, joka on aina välillä meren alla piilossa! Magea juttu itsessään, että "tuonne eivät kaikki pääse".

Koska fitnessiä ei pidä ottaa aina niin vakavasti, niin mukaan oli pakattu varsinaisia herkkuja espanjalaiseen tyyliin! 

Tapaksiin kuuluivat:

Uunipaistettua patonkia ja valkosipulilevitettä

Vuohenjuustoa ja homejuustoa, ilmakuivattua kinkkua, kahvia, croissantteja ja cokista

Viinirypäleitä, artisokkaa ja meetvurstia

Kaiken tämän kruunasi uskomattomat maisemat merelle ja täysin sininen aurinkoinen taivas. Tällaiset exkursiot avartavat mieltä ja todella antavat energiaa! Jos ei halua herkutella, niin mukaan voi ottaa vain lukemista tai musiikkia ja vain nauttia ulkoilmasta. 

Nytkin kun luet tämän loppuun, niin vesipullo kouraan ja tee 45 minuutin kävelylenkki. Tule kommentoimaan tähän miltä tuntui, paraniko mieliala ja oliko lenkistä hyötyä?