Miten bodarin kisaviikonloppu viedään läpi

6343 näyttökertaa

Boom! Nyt kuivuu ja kuivuu! Tässä blogissa kattava tilannepäivitys sekä koko kisaviikonlopun läpikäynti!

Tämän viikon viimeistelyt ovat menneet hyvin! Pikkuhiljaa kuntoa on saatu kuivemmaksi, vaikka alkuviikosta kunto oli aika nesteinen - pienin muutoksin nesteet kuitenkin lähtivät selvästi kiertoon.

Paino oli tänään illalla 81.5, eli vielä pirulauta tässä pitää kuivatella 2 kiloa! Miettikääpä, että dieetin aloituspaino oli ehkäpä jotain 83-85 kiloa ja nyt mennään aika alhaisissa rasvoissa lähes samoissa painoissa alle 80kg:n sarjaan!

Vaparia olen myös harjoitellut raivolla tällä viikolla ja se tuntuu nyt napsuvan tosi kivasti kohilleen. Mikan kanssa katsoimme pakolliset läpi useaan otteeseen ja Mika on vihdoin tyytyväinen! Kauan se kestikin. 

Mika tuli vielä illalla minun luokseni ja käytiin kaikki asiat läpi kertaalleen ja nyt alkaa olla henkisesti tosi varma olo koko viikonloppua varten - Jarin sanoin, "sinne mennään pitämään hauskaa!". Mika pakotti tekemään vaparia olkkarissa moneen otteeseen ja vielä löydettiin pari pikkujuttua, joka saatiin hiouttua paremmaksi.

Pakollisissa on uskomatonta, miten pienten asentojen muutosten myötä tietyt poset muuttuvat - nyt takaposetkin näyttävät omaankin silmään tosi hyvältä! 

Tässä vielä vähän ihan aitoa läpikäyntiä miten tällaisiin kisoihin viimeistelllään ja valmistaudutaan, sekä mitä kisapaikalla tapahtuu!

Miten viimeistellään kehonrakennuskilpailuihin

Perjantaiaamu:

  • ei puuroa :( vain prodea aamusta sekä BCAA
  • maltilla vettä, hanat kiinni klo 13 mennessä
  • C-vitamiinia
  • Magnesiumia
  • tarkkaillaan painoa
  • punnitus klo 17, painoa aikaa vetää alemmas iltaan asti

Punnituksen jälkeen:

  • Vitargoa naamariin, jotta hiilaria saadaan heti imeytettyä koneeseen
  • Kanaa ja riisiä muutamia aterioita
  • Gifflaria, muffinseja, suklaata, ajetaan hiilaria koneeseen
  • Maltilla vettä, jotta kunto ei nesteydy mutta silti juodaan
  • Posetellaan ja ajetaan hiilaria lihakseen
  • Harjoitellaan vaparia
  • Lisää kisaväriä pintaan

Kisapäivä

Lauantaiaamu:

  • Normaali dieettiaamupala, glutamiinia tuomaan pyöreyttä lihaksiin
  • Kisapaikalle aikaisin, kisat alkaa klo 10
  • Bäkkärillä 45 minsaa ennen suklaata, sipsiä tai vaikka maapähkinävoita
  • Bäkkärillä tulee maata lattialla, jalat ilmassa, villasukat jalassa
  • Posetellaan, pumpataan
  • Vähän vettä
  • Voi juoda vähän viinasta 20 minsaa ennen lavalle nousua, joka tuo verisuonet pintaan

Lavalla:

  • Kisaöljyä taputellaan ihon pintaan, jotta se saadaan kiiltämään
  • Lavalle, pitää muistaa oma kisanumero
  • Esittelykierroksella jokin oma nimikkopose!
  • Ensimmäisellä rundilla karsitaan kilpailijat
  • Sitten tulee muut sarjat lavalle, odotellaan takahuoneessa
  • Kutsutaan finalistit tekemään vapaaohjelman
  • Sen jälkeen finalistien vertailu, posedown ja palkintojen jako

Kisojen jälkeinen viikko

Kisojen jälkeen:

  • Ruokaa normaalisti naamariin
  • Illalla syömään ravintolaan
  • Ei sikamaista mässäilyä
  • Sunnuntaina jatkuu normaalit dieettiruoat
  • Seuraavilla viikoilla normaalisti aerobista ja dieetti jatkuu Lahtea kohti!

Siinäpä vähän miten kehonrakentaja vetää kisaviikonlopun viimeistelyistä kisojen jälkeiseen aikaan! Nyt siis kaikki tsempit Jyväskylän katsaukseen ja sinne toivotaan, että päästään nätisti alle 80-kilon sarjaan. Lavalle pitää tuoda hyvä paketti, jota sitten parannetaan vielä Lahteen!

Photos by Mika Nyyssölä
Photo edited by Jouni Lehtonen

Aloita nettivalmennus ja päset myös elämäsi kuntoon