Vie treeni epämukavuusalueelle

3777 näyttökertaa

Tänään sain sen kokea, nimittäin jouduin Markus Heinäsen mukavuusalueelle, joka sattumoisin on minun epämukavuusalueeni.

Pidemmän tauon jälkeen kaikki salillakävijät tietävät miten vaivalloista on saada kunnon treenejä käyntiin. Se kauhun tunne kun ensimmäinen jalkatreeni on tiedossa ja et ole yhtään valmis.

Kerron teille salaisuuden - kärsi nopeasti!

Menin salille tänään aikeissa tehdä perinteinen etureisitreenini, jossa yleensä teen 4 sarjaa per liike, joissa jokaisessa on 12-15 toistoa melko kevyillä painoilla. Liikkeitä yleensä tulee kolme jalkatreenissä, ehkä joskus neljäs liike esimerkiksi takareisille.

Törmäsin Markus Heinäseen ja hän kysyi minulta mitä teen ja päätti tulla mukaan tekemään omaa kevyttä etureisiherkistelyä (ei Markuksen normaali jalkatreeni) - "mikäs siinä", ajattelin. 

Vaikka liike oli minulle hyvin tuttu, heilurihacki, niin kuorma oli aiempaa suurempi. Vaihtelevan kuorman sarjassa suustani pääsi sellaisia tuskan huutoja, että jopa falsetissa käytiin.

Jo tuo pieni muutos minun normaaliin rutiiniin, veti jalat ja pään aivan hapoille - jouduin menemään epämukavuusalueelle. 

Käytännössä zombeilin lopun treenin valtavissa päänsäryissä (ponnistuspäänsärystä lisää videolla), mutta nyt kun kipu on hellittänyt, tajuan miten tärkeää on muistuttaa niin kroppaa kuin päätäkin missä raja helpon ja raskaan treenin välillä menee. 

Ja sen takia sanonkin, että kärsikää nopeasti ne rajut treenit, jotta seuraavissa treeneissä pääsette kiinni oikeasti tehokkaisiin ja kehittäviin harjoituksiin, eikä huono olo enää tule samalla tavalla!

Videolla Markuksen kanssa kuvattua jalkatreeniä hajanaisesti, Utti Hietalan pööpöilyä ja Jari Leskisen kanssa käytyä keskustelua mm. sarjojen loppuun viemisestä ja failuresta.

Tsekkaa mitä tarjouksia on nyt keväälle sivuillani.